View Single Post
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av JunkieXL Vis innlegg
Hvis jeg skal "lage nytt" for tiden som skal telles ned til kan jeg vel bare plusse på sekundene som man må vente?
Vis hele sitatet...
Stemmer! Vil du f.eks. ha et timestamp 10 minutter frem i tid gjør du rett og slett slik:

Kode

$someTime = time() + (60*10);
Sitat av 852 Vis innlegg
Et lite problem som jeg kan se for meg er at $sqlTime i db er mindre enn time(). Da må han passe på å sjekke om dette er tilfellet. $sqlTime i db må også slettes når nedtellingen er slutt, og det må han bruke ajax til. Ellers må han vel bruke MAX(); til å dra ut den verdien som har høyest id, men det blir igjen klønete med for mye ubrukt data i db. Synes ajax er den mest effektive løsningen her jeg. Hva mener du?
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at han har en slik if-sjekk (time()-$sqlTime<=0) i starten av skriptet, som bestemmer om man skal ha tilgang til funksjonen eller du må vente. Da kan han også skrive koden for å fjerne raden i databasen når tiden er utløpt i denne if-sjekken. Når telleren når 0 kan javascriptet refreshe siden for deg (eller kjøre et ajax-request), og koden som fjerner raden blir da kjørt. Ajax er ingen nødvendighet.

EDIT: Hm, kanskje refreshe før jeg skriver
Sist endret av ticks; 5. juni 2011 kl. 21:55.