View Single Post
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Trådstarter
280
Sitat av 852 Vis innlegg
Det er helt sikkert jeg som er dum her.
Så du har den lokale tiden som skal telles ned til i db felt, og du tar tiden til klientens maskin, gjør en differansiering og spytter ut hvor mye tid som er igjen. Forstår jeg riktig? Det du sier er at du gjør den om til servert-tid, greit. Hvis jeg har tiden 13:59 15.05.2006, så gjør du dette om til servertid. Nedtellingen blir på flere år, mener du da at du gir en ultimatgrense, f.eks at differansen er større enn null og mindre enn x. Jeg tror dette kan løses mye mer effektivt.

Hvis du har tiden den skal telles ned til, og bruker NOW() funksjonen i mysql for å finne tiden nå, differansierer disse og gir det til .js, er etter min mening mye mer effektivt.
Vis hele sitatet...
Så da sitter jeg altså nok en gang igjen med en ajax-nedtelling?

Er ikke helt sikker på om jeg skjønte det du skrev, men jeg kan gi ett lite innblikk i hvordan database-tabellen fungerer.
[fra] = tiden da alt blir satt inn i databasen etter servertid, i formatet TTMMSS
[til] = tiden da raden skal bli slettet etter servertid, regnet ut med PHP, TTMMSS
[til_lokal] = tiden som skal telles ned til etter klientens tid <- Det er denne jeg sliter med
[ventetiden] = Hvor lang ventetiden er, TTMMSS

Sitat av ticks Vis innlegg
Dette avhenger jo fullstendig av hvordan du koder det.

Kode

<html>
  <head>
    <script type="text/javascript">
      var counter;
      var time;
      function start(t) {
        time = t;
        document.getElementById('countdown').innerHTML = time;
        counter = setInterval("update_display()",1000);
      }
  
      function update_display() {
        time--;
        document.getElementById('countdown').innerHTML = time;
      }
    </script>
  </head>
  <body onload="start(50);">
    <span id="countdown"></span>
  </body>
</html>
Bytt ut start(50); med start(<?php print($ctTime); ?>);, hvor "$ctTime = $sqlTime - time()" så er du ready and set.
Vis hele sitatet...
Men hvordan skal jeg få gjort om min rare tid i formatet TTMMSS til timestamp?