Tråd: Hot 4 chat
View Single Post
En sen kveld den 06.03 satt jeg og surfet og kom over en nettside som kaller seg : [COLOR="Blue"]http://hot4chat.net/[/COLOR]

Der er det masser av pene jenter som tilbyr seg å prate med deg på msn om sexualrelaterte ting. i registreringen så må du legge inn tlf nr ditt for å motta enn engangskode som du bruker for å gå videre i registreringen. Det presiserer flere ganger at det koster kun kr 1,- å motta mld med registreringskoden.

Allerede da var jeg skeptisk til tjenesten. For en gangs skyld tok jeg meg tid å lese vilkårene og der presiserte de nok en gang at det koster kun kr 1,- å registrere seg.

Jeg registrerer meg videre og der kommer det en forespørsel på min MSN. Jeg godkjenner forespørselen.

Jeg sier hei til vedkommende og hun går rett på sak og spør om jeg er kåt. Jeg er tilbakeholden og spør om hun tar seg betalt for å snakke med meg. Hun ignorerer mitt spørsmål og spør om jeg vil se bilde av henne. Jeg takker fint nei og spør hvem som betaler for dette for jeg nekter å tro at hun sitter der å prater "gris" med meg uten å få betaling for å gjøre det. Og siden registreringen koster kun kr 1 ,- så ser jeg for meg at det blir rimelig dårlig inntjening for henne. Jeg skriver til henne at jeg føler at det er noe "muffens" med denne tjenesten og at jeg ikke ønsker å kommunisere mer med henne. Jeg blokker og sletter adressen hennes.

den 7.3-2011 kommer brevet i posten.

Der står det :
Du har benyttet chattetjenesten og er blitt belastet 749,- kr
i tillegg skal de ha fakturagebyr på 49 kr så tottalt lyder regningen på 798,- kr

Jeg har selvfølgelig ikke betalt denne regninge og kommer heller aldri til å gjøre det. I tillegg så sendte jeg en mail til kundeservice der jeg skrev at jeg aldri kommer til å betale denne regningen og at jeg kaller tjenesten svindel å bedrag. Jeg skrev også at jeg kommer til å kontakte politiet og forbrukerombudet.
Jeg fikk svar tilbake om at hvis det var feil med tjenesten og noen hadde missbrukt tlf min så skulle de gå videre i saken.
Jeg tenkte i mitt stille sinn at de legger nå vel denne saken død nå som de skjønner at jeg ikke kommer til å betale denne regningen.

Men denne gjengen gir seg ikke. Den 05.04-2011 kommer neste regning. da er avsender : Oslo Creditorservice AS og de kaller fakturaen : INKASSOVARSEL
Beløpet har steget til 860,- kr

Neste faktura kommer fra : ALEKTUM INNKASSO AS
DATO : 03.06-2011
Kravet er på 1066,- kr og 36,- øre

Jeg kunne selvfølgelig betalt denne regningen og fått denne saken ut av verden men når jeg leste denne artikkelen :

http://www.tv2underholdning.no/hjelp...r-3430080.html

Så skjønner jo jeg også at det er ingen vits å betale denne regningen for de fortsetter jo å sende nye krav.

Mitt spørsmål til forumet er : Hva skal jeg gjøre med denne fakturaen som blir bare større og større. Det skal også nevnes et punkt som står i vilkårene :
[COLOR="Red"]
Lovvalg
Denne avtalen er regulert av Hong Kong lov.
Tvisteløsning
Uenighet om tolking eller gjennomføring av denne Avtalen skal søkes løst gjennom forhandlinger. Hvis ikke minnelig ordning oppnås, skal uenigheten løses ved de ordinære domstoler. Saken skal gå for Hong Kong domstolen.
[/COLOR]

Det sier seg selv at jeg kan ikke dra til Hong Kong for å få avsluttet denne saken og mitt spørsmål til dere er vel egentlig om dette er lov ?