View Single Post
Sitat av boblehest Vis innlegg

Hvordan skal jeg kunne bli spillprogrammerer uten interesse for historie og religion? Helt uten problem.

Jeg har prioriteringer, og sånn som jeg ser på det så er det absolutt ingen grunn til at jeg skal måtte fordype meg i historie og religion, og dermed blir det helt feil å gi det topp prioritet i livet mitt (noe jeg må om jeg skal pugge hele pensum).

Hvorfor ikke? Jeg tror jeg har grunnlag til å studere spillprogrammering videre, jeg tror faktisk det blir veldig enkelt for meg som allerede har drevet med det i mange år. Om jeg da stryker er det mest sannsynlig min egen feil, men da hadde jeg uansett betalt for tiden jeg studerte, og ingen skade er gjort mot staten.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal lage spill så er det en UTROLIG stor fordel å kunne forskjellige aspekter ved både historie og religion. En stor mengde spill bygger på nettopp dette og andre ting når det kommer til historie og tematikk. Og det er nettopp dette som gjør flere spill til det de er.

Tror du Fallout kunne vert lagd uten å kjenne til problematikk rundt samfunn? Tror du historien til fallout kunne vert skapt uten å kjenne til sentrale elementer av historiefortelling?

Du kan gjerne gå i en drømmeverden å tro at du ikke trenger disse tingene fordi du skal jo tross alt bare programmere. Men som ved alt annet i yrkeslivet så ansetter man folk som kan bidra på flere områder. Med andre ord en som kan du satse fletta di på at en programmerer som kan disse tingene får jobben før deg.