View Single Post
Heisann.

Jeg har den siste tiden lekt med tanken hvor artig det ville vært å dra ned til Tyskland ved hjelp av tog gjennom Sverige og nedover mot Tyskland og øvrig lokal transport som f. eks. buss for å hente en bil og kjøre den opp til Norge igjen.

Som sagt, så er jeg under 18 år. Føler jeg trenger en ferie. En ferie for meg er ikke å ligge å slappe av å late meg. Det må være opplevelse i bildet. I dette tilfelle litt adrenalin.

Det jeg hovedsaklig lurer på er om det er strenge grensekontroller mellom landene. Er det lurt å ha med seg et ekte pass og ordne seg en vanntett og fast dekkhistorie som f. eks. at en skal nedover Europa for å besøke familie?

Planen var å stjele med meg noen norske skilt fra en bil som jeg vet ikke blir brukt, for å skru de på bilen nede i Tyskland. Evt. tatt med en "NOR" klistremerke jeg kan klistre bakpå bakluka for å se litt turist ut. Dette vil vel ikke være noe problem om jeg blir stoppet, kjører med norske skilter og har forfalsket et perfekt vognkort (kan ikke være så vanskelig)? Jeg tenker, i utlandet har de vel ikke noen database de kan sjekke skiltnummer opp med på en angivelig norsk bil?

Veien opp til Norge igjen tenkte jeg ferge til Gøteborg og kjøre hjem igjen gjennom Svinesund. Med tanke på at grensekontrollene der ikke er allverdens og det ikke ville vært mye mistenkelig ved at en tilsynelatende norsk bil kjørte "tilbake" til Norge så bør vel det gå fint?

Av økonomiske midler for å kjøpe bilen så er penger i boks. Tenker å kjøpe bilen privat. Få tak i en god skriver og lage vognkort som passer til bilen og skru på skiltene jeg låner.

To andre problemstillinger er at jeg er under 18 år, og har ikke førerkort.


Er det noen som har tanker og innspill? Jeg er veldig innstilt på å gjennomføre dette. Hadde sett for meg at jeg hentet en eldre Mercedes E300 turbodiesel med W124 karosseri eller en BMW E36 M3 til mulig fremtidig baneprosjekt, dette alt etter hvor mye penger jeg har tenkt til å spytte inn i bilen.


Venter spent på svar om hvordan ting bør gjennomføres, ting jeg må ta hensyn til, være forsiktig med, fakta.

Moralprekener om at dette ikke er riktig å gjøre og at det ikke er riktig å stikke av og sånt hører hjemme på diskusjon.no og ønskes ikke i denne tråden


Mvh
FJELLRASSB