View Single Post
Dine handlinger under blackout baseres på deg som person. I edru tilstand skjønner du at det er galt å slå til en person, stjele penger, være utro osv. Under beruset tilstand mister du denne evnen, dette blir en mangel av kontroll siden du ikke klarer å stoppe dine handlinger. Men det er fortsatt dine handlinger og dine tanker som styrer kroppen din.

Sitat av Jaso Vis innlegg
Definisjonen på underbevissthet er i følge Wikipedia;

"Underbevissthet er den psykologiske betegnelsen på den delen av sinnet som rommer tanker og følelser som en person ikke har bevisst kontakt med, men som er til stede i form av ikke-bevisste minner og opplevelser. Det bevisste er det som vi styrer selv, men underbevisstheten er det som vi ikke selv kan styre. Noen ganger kan denne underbevisstheten få oss til å gjøre ting vi senere vil angre på. En behandlingsmetode for dette er blant annet psykoanalyse."

Så jeg spør deg, hvordan kan man ha kontroll over noe man selv ikke kan styre?
Vis hele sitatet...
Det sa jeg ingenting om. Jeg sa at underbevisstheten fortsatt er deg og det er fortsatt dine handlinger Så da har du egentlig mangel av kontroll i edru tilstand og da? Blir jo egentlig ingen forskjell på blackout og edru da om du ikke kan kontrolle deg selv i noen av tilstandene?