View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Dersom jeg treffer på nso på Freakfest skal jeg uten tvil bedrive litt lobbyvirksomhet for å få en egen psykolog i fast stilling her på nFF.
Da slipper brukere å stille egne diagnoser i tillegg til at psykologen kan være behjelpelig med tanke på det psykososiale, samt hjelpe brukere som alltid må ha en god grunn for å bare ha det litt artig.
Vis hele sitatet...
Én ting er noen av folka her på bruket som skal slenge rundt med diagnoser som "schizofren" osv. Dette er selvsagt meningsløst.

Det fenomenet her derimot, med planking, er ikke noe en trenger en 5 årig utdannelse for å forstå store deler av motivasjonen bak. Den oppgitte grunnen for å ta disse bildene er å skape noe som er morsomt, og som andre kan se på og synes er morsomt. Det ligger da uten tvil en viss grad av ønske om å vise seg frem ovenfor andre, og ja, tøffe seg, bak det her.

For tenk over det, det finnes utrolig mange andre måter å underholde på som ikke involverer fare for alvorlig skade.

Nå er ikke jeg den som ikke kan synes det er moro med et bilde som dette


Men bilder som dette er ikke noe moro
http://i51.tinypic.com/2isha37.jpg
Humoren i det ligger ikke i annet enn at han gjør noe farlig, er høyt oppe etc. Det er ikke noe annet spesielt med situasjonen.

Dersom han detter ned kan han skade seg alvorlig, og for all del, om han er ett 100% klar over risikoen, men likevel ønsker å ta den, ja da kan en jo spørre seg om ambulansen burde rykke ut til folk som driver med slike meningsløse farlige ting.

(han over meg postet tydeligvis for å forsterke poenget mitt her....)
Sist endret av Drachir; 21. mai 2011 kl. 08:41.