View Single Post
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Er den dermed ulovlig fravendt eieren? At de ikke har hatt lov til å være i huset er en ting, men det må foreligge en viss grad av inntrengning for at det skal kunne regnes som innbrudd. Jeg ser fortsatt ikke at en nøkkel de har blitt gitt frivillig av et medlem av husstanden skal kunne regnes som ulovlig fravendt eier.

Likevel, det er nok lovbrudd her, og at alle deltakere burde spleise skulle etter min mening bare mangle, uavhengig av hvorvidt det er gjort innbrudd eller ikke.
Vis hele sitatet...
§ 147. Straffbart innbrudd foreligger når noen baner seg eller en annen uberettiget adgang til hus
-----------------------------------------------------------------------

jeg mener nå at dem har skaffet seg uberretet adgang , men ellers så har vi jo 395 som går under vist det er et opent vindu / dør osv, da går det ikke under innbrudd og straffen blir litt mildere

§ 395. Med Bøder eller med Fængsel indtil 3 Maaneder straffes den, som retsstridig sætter sig eller andre i Besiddelse af fast Eiendom, eller som medvirker hertil

Sitat av Amundo Vis innlegg
Selvfølgelig kan hun/noen ikke bli anmeldt for innbrudd når personen har nøkkel til huset. Og du vil ta fra huseier erstatningen fordi han er dust?!?!!.. håper du ser selv at dette er en latterlig måte å tenke på?
Vis hele sitatet...
hjelper ikke selv om dem har nøkkel..., spørs hvordan dem har fått nøkkelen!
Hvis du stjeler noen hus nøkler å går inn i et hus er det fortatt innbrudd, I denne saken så har dattra til huseieren lånt bort nøkkelen uten at huseieren vet om det

uberettig betyr: uten lovlig rett