Tråd: Strøm på TG
View Single Post
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Sitat av Zalox Vis innlegg
Ampere = effekt/spenning => 1A = effekt/230V => 1A*230V = effekt = 230 watt
Vis hele sitatet...
Av det jeg husker fra elektro er dette riktig. Jeg skriver ikke for å bekrefte det du skriver, for jeg regner med du skriver fordi du føler deg nok sikker til å kunne gjøre det, men fordi jeg vil fraskrive mitt forrige innlegg litt da det blir misvisende informasjon i forhold til trådstarters spørsmål.

Alle PSUer har en egen sikring i fall det skulle skje noe, så min PSU med 10A vil jeg aldri klare "bryte gjennom" da den, på 230V, ikke ville taklet 2,3kW. Den er tross alt bare på 1kW.

Ved full sprett på 1kW drar PCen min 4,35~ Amperé.

Regnestykket:
1000W / 230V = 4,35~A

Ampere * Volt = Watt
Watt / Ampere = Volt
Watt / Volt = Ampere
Vis hele sitatet...
EDIT
Jeg har benyttet watt-måler over lengre tid og kan bekrefte at PCen min, som er tildels overfylt, ikke drar mer enn 250watt ved normalt bruk. Selv ved gaming på mitt gamle 8800gtx dro det ikke mer enn 300watt.

300 watt / 230 volt = 1,3 Ampere
Med sikring på 25A kan 19 stykk koble seg til samme kurs.
TG har mange kurser og et hovedinntak med en kabel, tykk som et ondt år, som takler mer enn mange nok ampere.

Sitat av waf Vis innlegg
Av det jeg husker fra elektro er dette riktig. Jeg skriver ikke for å bekrefte det du skriver, for jeg regner med du skriver fordi du føler deg nok sikker til å kunne gjøre det, men fordi jeg vil fraskrive mitt forrige innlegg litt da det blir misvisende informasjon i forhold til trådstarters spørsmål.

Alle PSUer har en egen sikring i fall det skulle skje noe, så min PSU med 10A vil jeg aldri klare "bryte gjennom" da den, på 230V, ikke ville taklet 2,3kW. Den er tross alt bare på 1kW.

Ved full sprett på 1kW drar PCen min 4,35~ Amperé.

Regnestykket:
1000W / 230V = 4,35~A



EDIT
Jeg har benyttet watt-måler over lengre tid og kan bekrefte at PCen min, som er tildels overfylt, ikke drar mer enn 250watt ved normalt bruk. Selv ved gaming på mitt gamle 8800gtx dro det ikke mer enn 300watt.
Vis hele sitatet...
300 watt / 230 volt = 1,3 Ampere
Med sikring på 25A kan 19 stykk koble seg til samme kurs.
TG har mange kurser og et hovedinntak med en kabel, tykk som et ondt år, som takler mer enn mange nok ampere.

Med 5000 deltakere går det fint med underkant av 10kA, det er kanskje litt mye, men det er tross alt en del utstyr fordelt over en veldig stor arena.

FFFFU-

Beklager sitering, ble så mange redigeringer at jeg ikke merket at jeg trykte sitèr.
Håper admin kan rette posten min ;_;
Sist endret av waf; 9. mai 2011 kl. 23:56.