View Single Post
Dette må være spøk! Skal vi i et land med så mye dyrkbar jord måtte handle kjøtt fra Botswana, agurker fra Nederland og korn fra Russland? Ta deg en tur på nærmeste supermarked og se litt på grønnsakene... Jeg har handlet kjøttdeig fra Botswana en gang, der fant jeg ei menneskenagl.

Jeg vil ha mulighet å sette meg i bilen å kjøre under en time for å kjøpe meg en hel sau som jeg vet nøyaktig hvor har beitet, kjøre innom ei lokal grønnsaksbu å handle gullrøtter som 5 timer tidligere fortsatt stod i jorda og ta med meg et brett med nyvarpede egg i forskjellige størrelser og farger. Jeg ønsker KVALITETSRÅVARER, det finner du ikke i disken på Rema, men der hvor det dyrkes og produseres! Jeg ønsker å starte dagen med et glass iskald melk uten at jeg trenger å engste meg over hvordan hygienen og kontrollen i det landet den er produsert er.

Vi har i Norge råd til å subsidiere landbruket, men jeg er enig i at 60% (har ikke sjekket kildene på dette) er høyt. Jeg tror heller vi må se på driften av mange gårdsbruk og ikke minst de store matvareprodusentene. Det har i det siste blitt fokusert en del på dette i media og jeg håper dette kan bidra til et mer bærekraftig landbruk og høyere kvaliet på matvarene. Ønsker du ferske kvalitetsråvarer, eller hermetisert paprika og frossent kjøtt?