Tråd: 16 år pappa
View Single Post
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Det må i såfall være en veldig utradisjonell bensinstasjon. Tobakk og snus står for mye av salget sammen med legemidler som paracet og ibux og nesespray. Alle de overnevnte skal du være over 18 år for å ha lov og selge.

Og finne seg jobb må han nok tenke utenfor boksen da han ikke kan selge verken røyk eller alkohol så alt innenfor handel som omfatter disse varene er nok ikke noe han får jobb med på et par år
Vis hele sitatet...
For å havne litt off-topic: Når det gjelder røyk, er det etter tobakkskadeloven § 11 samme regel om at du har lov til å selge tobakk, hvis person over 18 har det daglige tilsynet med salget. Tilsvarende gjelder for salg av legemidler med hjemmel i forskrift for omsetning av legemidler utenfor apotek.

I kravet til daglig tilsyn, ligger det ikke at de voksne som jobber i butikken må holde øye med deg hele tiden.

Det jobber "unger" på bensinstasjoner landet over, helt lovlig.

Ontopic: Gratulerer så mye! Ta godt vare på tida som kommer, og kos deg virkelig med den lille krabaten som kommer til verden. Du har mye fint (og litt vondt) i vente. Alt ordner seg om man bare vil. Jeg var selv bare 19 da jeg ble pappa første gang, og 20 da jeg ble pappa andre gang.