View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Til gjengjeld vil sannsynlegvis ein del drikke meir, og en kan vel regne med at det vil komme meir alkoholrelaterte skader som følge av det...
Vis hele sitatet...
Kan godt være, poenget er å få sluset folket hjem i puljer isteden for å slippe alle løs samtidig.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Du antar at politikere kommer med utsagn uten å ha kunnskap. Det skjer nok av og til, men når det gjeld alkohol har vi jo Statens institutt for rusmiddelforsking, som gir eit rimeleg godt innblikk i drikkevaner. I tillegg har vi politiet sin statistikk over når vold skjer, så eg tipper en kan få et langt betre bilde ved å sjå på det...

Forøvrig er det barnslig og idiotisk av deg å anta at ho ikkje har kunnskap, for å deretter klage over at ho uttaler seg på vegne av folket (det gjer ho vel ikkje, ho kjem med eit utspel til debatt), for å deretter runde av med ei nedsettjande setning der du presterer å rote til språket rimelig bra.
Vis hele sitatet...
Om du ser på Tv Norge sin Dokumentarserien "politiet" så kan man ved flere anledninger høre Politiets frustrasjon over at alt stenger samtidig.

Og når Anne Grete Strøm Eriksen lirer fra seg et så idiotisk utsagn som:

"- Jeg ville synes det var kjempefint hvis kommunene hadde sluttet å skjenke klokken 23 og heller hadde variert sine skjenketider i forbindelse med festivaler, eller hadde variasjon på hverdag og helg, sa statsråden som har ansvaret for skjenketidene her i landet."

Så blir det bare for dumt!



Sitat av slashdot Vis innlegg
For det første så er ikkje norske politikarar så jævla reguleringskåte. Da bør du virkelig prøve en del andre land... Noreg har eit rimeleg enkelt lovverk, som er skreve slik at vanlege folk kan lese det utan alt for mykje problemer.

Og dette er heller ikkje ei regelendring. Det er eit innspel til ein debatt. Da er det kanskje fornuftig å ta den debatten, og ikkje klage på at vi bur i eit jævla molboland?
Vis hele sitatet...
Er det noe Norske politikere er så er det nettopp det og være regulerings kåte.
Og det er mange andre land som også har mildere regler når det kommer til alkohol. Så her skjønner jeg ikke hva du vil fram til....
Det er Norge det er snakk om ikke Dubai.

Ei har jeg sagt noe om at dette var en regelendring.....
Men en lite gjennomtenkt frase og lire fra seg.

Drikke kulturen i Norge er helt på tryne og det tror jeg har mye med de idiotiske stengetidene som er blitt innført oppigjennom tidene.
Og stenge alt som heter puber og utesteder kl 3:00 hjalp ikke, så la oss prøve og stenge kl 2:00 istedet?!
Som om det å flytte problemet en time tilbake skulle hjelpe......
Var aldri et problem i Bergen å få seg en taxi når natt klubbene stengte i 04:00-05:00 tiden for et par år tilbake.
Da var pub folket allerede kommet seg hjem i køyene sine.
Å det meste gikk rimelig rolig for seg.