View Single Post
Beklager at jeg ikke kunne komme på et bedre navn til denne sauen, meningen var ikke å latterliggjøre, men rett og slett å navngi, slik Ununhexium er et midlertidig navn til man kan påvise eksistensen av stoffet.

Det jeg mente å si, er at å kombinere en god kjøttproduksjon og antipredatoratferd, frem til nå ikke har skjedd, ikke i Norge, ikke i utlandet. Tror du virkelig at du er den første som tenker på det? Hver eneste saueeier som ikke er stormannsgal vil jo til størst mulig grad beskytte sin buskap, så da tror jeg nok de fleste metoder er godt utprøvd (har du dokumentasjon i annen retning skal jeg så slettes ikke nekte). Men det at de ikke brukes har i ethvert tilfelle en grunn, det er opp til hver enkelt bonde å avgjøre om et rovdyrgjerde er hensiktsmessig på hans beitemark, og om han finner ut at det ikke er det, hvem kan si imot ham eller henne? Hvem kjenner beiteområdet bedre enn den personen?

Hvilken rase man vil ha er også opp til hver enkelt bonde, og omlegging av rase er ikke slik en enkel oppgave som du legger frem, du snakker om utslakting, tømming av fjøsene og innkjøp av ny sau. Det i seg selv vil ta mange år å fullføre, og medføre store tap på bondens bekostning.

Vi forsøker å finne praktiske løsninger, og blåser ikke opp noe som helst, du derimot, tar nøye for deg hver feilstavelse og misforståelse og skriver en lang stil om det. Og tilslutt legger du til en liten møkkdusj
Og når utfordringene viser seg å være løsbare, og etter dere likevel trekker de frem gang på gang, tyr dere tydeligvis til useriøse og gjennomskuelige forsøk på skitne triks som stråmenn, løgn og appell til latterliggjøring.
Vis hele sitatet...
. De utfordringene er løsbare langt inne i hodet ditt, joda, skulle likt å sett deg som sauebonde eller reineier du gitt

Beklager for all "løgn" jeg har kommet med, hvis jeg har skrevet noe usant en plass, var det ikke med overlegg, og jeg beklager (nei, det var ikke sarkastisk).