View Single Post
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Viss man tenker seg ein radio; stiller man inn på Frekvensen til P3 så hører man P3..
P1 og P2 og alle andre kanalene er der likefullt, men man hører de ikkje fordi man har feil frekvens..

mennesket, med sine 5 sanser. Kan oppfatte ett visst "frekvensområde". Dette området er mikroskopisk lite, og det som er utenfor dette området kan vi ikkje sanse.
Dette er kjemi, den kjemiske sammensettningen i kroppen og hodet bestemmer hvordan diverse signal skal tolkes. Ett signal som er utenfor frekvensområdet kan ikkje tolkes med mindre man endrer kjemien til å tolke det.

Ved inntak av diverse psykoaktive substanser så endres kjemien i kroppen.. Og eg mener det som oppleves og ses på en tripp er ett resultat av at man kan tolke ett større spekter av frekvensområdet. Ved enkelte tilfeller vil eg si at man enkelt og greit skifter "kanal" for en stund (salvia, dmt, ol).

Dette er mine tanker om saken.. Eg har lest en del om emnet, opplevd en del, og dette er det som stemmer best med mine erfaringer i livet så langt.
Vis hele sitatet...
universet er ikke en radiosender, og vi er ikke radiomottakere.
tankene dine har ingen som helst grep rundt virkeligheten og det fysikkens lover har lært oss.
med andre ord er det like stor sjangs for at vi alle rir på en uendelig mengde skillepadder stablet oppå hverandre, som at teorien din stemmer.

og kommer du med "vi vet ikke alt mellom himmel og jord" så stapper jeg deg i en tønne og triller deg utfor et stup sammens med Märtha.
Sist endret av somnium; 12. april 2011 kl. 01:28.