View Single Post
Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Personlig så ser jeg det ikke som ideelt å småprate med kvinnen på sida meg som er fullstendig innkapslet i burka\niqab. så selve plagget i seg selv bidrar nok ikke til integrering i det hele tatt.
Småprat var nå bare ett eksempel, men kansje de kunne bli litt mer sosialisert etterhvert.
Hvis de med denne loven i Frankrike forstår at skal de integreres, så må de også tilpasse seg samfunnet der til en viss grad, kan det jo også komme noe godt utav dette selv for de innpakkede kvinnene.
Vis hele sitatet...
Integrering må møtes fra begge sider! Er ikke bare-bare å komme fra et annet land og passe inn i det norske samfunnet.

Det er HELT umulig at ved å tvinge en kvinne til ikke å ha burka på seg, så er hun integrert i samfunnet!

Det at du ser kvinner med burka gå rundt er et veldig positivt tegn, der de kommer fra er de sikkert ikke vandt til å en gang å forlate huset! Det at du da ser f.eks. somaliske kvinner gå rundt med venninner og shopper/handler whatever er bare positivt og viser at de faktisk er på riktig spor!

Hva får dere til å tro at en er mindre integrert i det norske samfunnet når en har på burka!

Det dere krever fra disse kvinnen er å oppgi sin identitet. Hvis person1 er kjent som person1 og gjenkjenner seg selv som person1 ved at hun har på seg burka/bunad/et rødt skjerf eller rosa truser, og det tvinges at hun tar av seg denne gjenstanden KUN fordi politikere mener at burkaen/bunaden eller den rosa trusa er en tvangsgjenstand hun har på seg! Noe de forsåvidt ikke vet, går jo selv på VGS og har tonnevis av somaliske burkajenter her på skolen, de lærer, gjør det bra på skolen, møter opp til timene og holder seg til sitt! Hehe hvor mye feila integreringa her a? Er det ikke flere og flere ungdommer som faktisk dropper ut VGS... er det særnorskt? å droppe ut? derfor de ikke klarer å integrere seg! fordi de ikke drikker seg fulle med oss andre? eller er ut på byen å sløser minst en tusen lapp! he-he-he sier jeg bare...

Slutt å dikte opp en egen norsktroende kultur! Hadde folk her vært så jævla patriotiske som de vil ha andre til å tro så hadde aldri utenlandsk arbeidskraft vært nødvendig i Norge. Norge kunne da lukket seg som Nord-Korean og kost seg fint alene her oppe i nord!

Helt ærlig folkens skjerp dere, la de kvinnene få ha det de vil ha på seg! Har menn ennå ikke lært? en skal aldri fortelle en kvinne hva hu skal ha på seg!

Sitat av Jalla09 Vis innlegg
Personlig så ser jeg det ikke som ideelt å småprate med kvinnen på sida meg som er fullstendig innkapslet i burka\niqab.
Vis hele sitatet...
Har du tenkt på om hu faktisk ønsker å prate med deg?
Sist endret av Ivar; 11. april 2011 kl. 21:59.