View Single Post
Høres ut som du har sykt nice "grunnlag" for å lære dette, men det er nok ikke 40%H og 60% O..
HHO (gassen du lager ved elektrolyse av vann, H2O) er den perfekte gassen for forbrenning, siden det går tilbake til vann igjen ved forbrenning

Jeg kan veldig lite motor dessverre jeg er VELDIG usikker på om du klarer å kjøre motoren på kun HHO, forbrenneningstemperaturen er på 3800 grader (hvis jeg husker riktig :P ) og du må ha GOD kjøling for å si det sånn :P
siden jeg kan lite om motor kan jeg ikke si noe med sikkerhet, men er det ikke sånn at noe av luften fra luftinntaket går under stemplene og kjøler? isåfall må du prøve å ikke waste masse av HHO gassen til å gå under stemplene hvis du skjønner

vet du forresten om det er mulig å stille inn ignition timingen på slike små motorer? vil kjøpe billig motor som jeg må kunne stille inn timingen på, det trengs for å få en motor til å gå på HHO.
Dette er fordi at det er mye enklere bindinger mellom vann enn diesel eller bensin, så det tar MYE kortere tid å bryte de fra hverandre og danne trykket som driver stemplene. Man må derfor retardere tenningspunktet til "after dead center"

Jeg vet ikke om en motor tåler trykket som dannes (tror det ettersom så mange har gjort det før(?) )

PS:
Thoryllo, du får rette på meg hvis det er noe ovenfor som er feil!

Du får fortelle oss hvordan det går med prosjektet, har selv store planer om dette til sommeren!

Mvh Lasse Skår