View Single Post
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Bønder er så jævlig egoistisk. Det er jo bare pengene dere tenker på.

Dere må jo bare innse at dere ikke kan la dyr beite fritt for da kommer rovdyrene, som var her før oss og spiser dem.

Elendige rednecks.
Vis hele sitatet...
Fy faen så provosert jeg blir av å se slike innlegg. At du ikke har mer respekt for verdens viktigste yrke gjør meg illsint og kvalm. Bøndene produserer maten din, og hva får de i gjengjeld? Jo, de jobber ca. to årsverk i året for halvparten av gjennomsnittslønna, og i tillegg skal sånne folk som deg (som jeg antar aldri har vært på en gård) kjefte på de fordi "de ikke gjør jobben sin" og kalle de rednecks.
Du, unge mann, hadde hatt veldig, veldig godt av å jobbe på gård et år. Det handler ikke bare om å kjøre traktor, skrape drit og slacke hele dagen.

Vet du kanskje hvor stort et sauebeite er? Det ville aldri ha lønt seg å gjerde inn en kvadratkilometer med beite, og et meter høyt ståltrådgjerde holder uansett ikke rovdyra unna sauen på andre sida. Ved at husdyra beiter opprettholdes kulturlandskapet (hindrer gjengroing), bonden trenger ikke å ha gras tilgjengelig året rundt og i tillegg trives dyra bedre utendørs. Det kalles dyrevelferd.

Ulv og bjørn er ikke det største problemet; rovdyra som dreper mest er gaupe og jerv. Så vær så snill, ikke tro at rovdyrdebatten handler om å utrydde bjørne-/ulvestammen i Norge.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ja, det hender. Men det er ikke det største problemet.

Og det var ikke sånn ment at dere bare tenker på penger sånn sett.. Men at dere setter deres levebrød foran naturens gang som jeg er imot.
Vis hele sitatet...
"Deres levebrød"? Det er DITT LEVEBRØD! Maten kommer ikke fra frysedisken på Kiwi!
Sist endret av BomberMan; 8. april 2011 kl. 02:11.