View Single Post
Jeg er enig med trådstarter i en ting, og det er at det er LATTERLIG den måten rovdyrpolitikken drives idag.
Har prøvd å diskutere dette før på forumet, men å få folk som ikke lever tett innpå rovdyr til å forstå problematikken med en for stor rovdyrbestand virker nyttesløst.
Jeg skal ikke si at det jeg mener er rett, men jeg har hvertfall grunnlag til å uttale meg om hvor utrygge folk føler seg i et lokalsamfunn med en stigende bestand av rovdyr.
I bygda jeg bor har jeg selv sett utviklinga. Gårdsbruk legges ned på grunn av at det ikke nytter å sende sau ut på beite, barn og voksne føler seg ikke trygge i sitt eget nærområde og det blir flere og flere observasjoner av rovdyr hvert år.
I motsetning til trådstarter har jeg ikke den meninga at man skal skyte et rovdyr så fort man har mulighet til det,
men jeg mener helt klart at en regulering av bestanden faktisk er nødvendig enkelte steder i landet.
Det er jo ikke bare for moro at det drives jakt på andre dyr i den norske faunaen heller, det er faktisk for at bestandene må holdes på et akseptabelt nivå uansett art.

Naturgrønn: Det er sånne som deg som ødelegger en saklig debatt. Hold deg heller unna hvis du ikke har annet enn svada å komme med.
Sist endret av shitrich; 8. april 2011 kl. 01:39.