View Single Post
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Da har Arbeiderpartiet og Høyre sammen gått inn for å begrave personvernet og slikke storebror EUs føtter, og i prosessen har de ignorert folkelig engasjement, rasjonelle argumenter og kanskje den bredeste politiske alliansen i Norges historie. Gratulerer. Jeg håper dere alle får herpes.

Nå er det opp til noen andre å gå til rettssystemet slik det har blitt gjort i Tyskland, Romania og flere EU-land. Vi har fremdeles en sjanse igjen!

Sitat av jarl Vis innlegg
Etter å ha sett på stortingsdebatten i mange timer nå , og hørt argumentene til høyre sitter jeg igjen med ett spørsmål: Er den underliggende grunnen til at de vil ha DLD, en redsel for svekket "posisjon"(kommersielt samarbeid) i EU?
Vis hele sitatet...
Høyre har alltid vært kjent som det største EU-partiet i norsk politikk, og vi kan ikke utelukke at de frykter EUs reaksjoner hvis vi hadde lagt ned veto. Saken er den at reservasjonsretten er en reell del av EØS-avtalen, og vi kan bruke den når som helst. Det Høyre frykter er at Norge vil midlertidig utestenges fra fellesmarkedet hvis vi legger ned veto mot et direktiv (i tilfelle veto sier EØS-avtalen at delen(e) som direktivet vedrører til blir midlertidig "oppsagt"). Realiteten er den at vi har ingenting å frykte - EU har ingen ting å tjene på å stenge oss ut av fellesmarkedet, mtp. oljen, energien og alt annet EU er fullstendig avhengig av at vi eksporterer til de.

Det er ikke bare frykten for EUs reaksjoner som fikk Høyre til å gå med på DLD. Høyre gikk inn i forhandlinger med AP om nedsatt lagringstid, høyere sikkerhet, strengere krav til adgang mm., men sannheten er at det hele har vært et politisk spill fra AP sin side for å få gjennom datalagringsdirektivet, og Høyre har ikke vunnet noe som helst.


Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Litt off topic kanskje, men noen som vet hvordan skype er i forhold til DLD, vil man i etterkant kunne gå inn å se på eller høre på samtaler som er gjort via skype, eller vil man bare kunne se hvem man har skrevet/snakket med, om noe i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Skype vil ikke logges, siden det er på en utenlandsk server. Nok et eksempel på hvor fullstendig ubrukelig DLD er. Det samme gjelder for Gmail, Hotmail og mye mer. Jeg fatter ikke hvordan politikere kan være så ufattelig blåøyde, naive og blottet for teknisk innsikt.

Fy faen. Det er alt jeg har å si.