View Single Post
Det er virkelig på tide med et oppgjør.

Religion er en dypt utdatert institusjon. Dens opprinnelse er både praktisk for og kontrollere populasjonen, i tillegg at mennesker har en sterk psykologisk predisposisjon til tro i Guder og mytologi. Etterhvert som vitenskapen har avensert med krumsprang, blir skaper guder mer og mer utdatert som konsept; vitenskapen forklarer planeter, naturlige fenomener, og den beviser overtroer som feil.

Jeg kan ikke påstå at jeg bor direkte i bibelbelte i USA, men jeg bor i Nord-Dakota, midt i kristen-land der religiøse skandinavere og nord-europere innvandret for en del tiår siden. Jeg annbefaler alle, ateister, agnostikere og dypt religiøse, til og se Jesus Camp. Ironisk nok er handlingen ved Devils Lake, som er knappe timer her fra, Grand Forks, ND. Den dokumentaren fikk blodet mitt til og koke. Siden ca. 90 tallet har fundamentalistiske Amerikanere prøvd og innføre kreasjonisme og Intelligent Design in i skole-pensumet på like linje med dokumentert, bevist og peer-reviewed vitenskap. Et stort skritt tilbake for menneskeheten spør du meg.

Religion er bare et tap i samfunnnet. Ihvertfall her der religiøse organisasjoner slipper skatt, tar opp tid, ressurser, og ikke minst - tar in milliarder av dumme og naive/hjernevasket Amerikanske penger.

Religiøs dogma og trangsynthet er en større trussel enn Khadafi, spør du meg. Jeg var nettopp i Peru (katolsk land pga. inkvisisjonen på 1400-tallet), møtte ei jente. I taxien kom det opp at jeg var ateist. Hun ble helt musestille, og stirret tomt ut av vinduet. Jeg spurte hva som var galt, ho forklarte meg at hun hadde lært at ateister ikke hadde noe hjerte, og at "religionen" vår, det vi trodde på var egoisme. Jeg ble også stille, stirret også ut av vinduet...

Religion, dogma, trangsynthet og rå dumskap kommer til og bli menneskets nedfall, merk mine ord.

Er mange interessante YouTube kanaler om emne: thunderf00t, TheAmazingAtheist, Zaunstar, Evid3nc3, VenomFangX (kreasjonist). Samt Christopher Hitchens, Richard Dawkins, Sam Harris, David Mills ("Atheist Universe", book)

(End of Rant)