Tråd: Politiet
View Single Post
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Jeg hater ikke politiet, jeg hater den delen av politiet som liker å misbruke den lille makta de har. De som trives med å gi en narkoman en bot, når det han trenger er hjelp. De som tror alt lovverket/staten sier, er fakta, og følger dette til punkt å prikke, uten å bruke skjønn i det hele tatt. De som hiver en person i bakken, så han blør fra ansiktet, bare fordi han sparker borti en postkasse (så dette på politiet på TV Norge). De som benytter hver eneste sjanse de har, til å gjøre vanlige borgere sitt liv til et helvete, bare fordi de kan (Og er overbevist om at de har rett til det).

Som sagt, jeg hater ikke politiet, men som i alle yrker/områder, finnes det de som oppfører seg jævlig. Tror politiet har en større andel av disse enn andre yrker, iom. at det er et yrke som hever deg over loven.

Jeg er forsåvidt veldig glad i politiet som gjør gatene våre trygge, og som passer på at ting går som det skal.

Edit: Og som shellshock sier, jeg hater at politiet feilprioriterer ressursene sine. At de sender politifolk for å arestere "kriminelle" hasjrøykere, når det sitter en heroinist på gata i Oslo og setter siste sprøyte, samtidig som ei jente blir voldtatt i en bakgate, og en annen får ansiktet knust av drittsekker som liker å utøve blind vold.
Sist endret av bamsegutt; 21. mars 2011 kl. 17:54.