View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Feil. Cannabis skal ha en pH på rundt 6,5, men det går bra med pH på 6,3 til 6,8.
5,5 er altfor laft til cannabis og du vil få mangelsykdommer grunnet lavt opptak av Fosfor, Kalsium og Magnesium.
Dessuten er det meste av blomsterjord du får kjøpt i Norge ikke akkurat tilpasset cannabis, det er rett og slett for sur jord. Så ved å bruke vanlig springvann vil du faktisk justere pH opp til et mer akseptabelt nivå. Sjekk så mye du vil på pepperplanter, jeg har sjekket på cannabis og kan med hånden på hjertet si at jeg har rett.
Hvis du derimot har jord som holder 6,5 så er jeg enig i at man fint kan justere pH'en i vannet så den holder seg stabil for planten.
Vis hele sitatet...
Ok. Det kan godt stemme at det HELST ikke skal være på 5.5, men ifølge weedfarmer.com er 5,8 ideelt. Så du burde kanskje løfte armen fra hjertet?
Sitat fra Weedfarmer.com:
The home grower must make sure that the pH of the water being used is approximately 5.8. Så 5,5 er greit, men kanskje ikke ideelt. Enig der. Kanskje jorda du brukte endret PH verdien?
Jeg vet ikke hvordan det står til med ph verdien i jorda man kjøper i Norge. Der skal jeg ikke komme med noen påstander
Jeg står fortsatt på at vannet burde være mellom 5,5 og 6,5
Dette er surhetsgraden på regnvann, som alle planter er tilpasset fra "The dawn of plants".