View Single Post
Sitat av Schizoma Vis innlegg
Bivirkningene på denne type medisin er mange og langtidsbivirkninger er enda ikke helt kartlagt. Dette er ikke en medisin du skal "teste ut" uten tett oppfølging av psykiater.

Til trådstarter: Jeg mener og tror at alle psykotiske symptomer skyldes stress, enten med eller uten rusmidler. Du sier du sliter med abstinenser pga bruk av b-preperater? Her har du trolig hovedgrunnen til disse symptomene. Du er bevisst på at dissa tankene og persepsjons-forandringene ikke er ekte, ergo er du hverken psykotisk eller schizofren. Dette vil gå over, det er ingenting å være redd for. Du merker kanskje at angsten for disse stemmene og følelsene bidrar til å forsterke dem? Disse symptomene trenger ikke å være en negativ ting, det er kroppens måte å gi beskjed på at du skal roe ned litt. Hvis du er veldig redd for disse symptomene og angsten preger mye av din hverdag vil jeg anbefale psykolog som kan hjelpe deg til å forandre din livsstil slik at du kan bli mer avslappet og harmonisk.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du fortelle oss hvor du har lest at alt dette sannsynligvis kommer av stress. Lærebok i psykologi? Lærebok i Psykiatri? Hva er kildene dine?

Når mannen sier han hører stemmer som skremmer ham, ja da er ikke det en typisk stressreaksjon.

TS: Snakk med legen din. Sannsynligvis får du nok ikke henvisning til psykolog i første omgang, tror jeg, men heller til en psykiatrisk poliklinikk eller noe liknende. De der kan sannsynligvis hjelpe deg. Bare legg kortene på bordet, for når det kommer til helsen din lønner det seg som regel ikke å skjule noe for dem som vil hjelpe og eventuelt behandle deg

Lykke til