View Single Post
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Det er her du tar feil. Evolusjonsteorien er en like knallsikker teori, som teorien om at jorden går rundt solen. Evolusjonsteorien har prøvd å blitt falsifisert av utallige vitenskapsmenn i over 100 år, ingen har klart det.

Så det der vet jeg ikke hvor du har ifra. Evolusjons er ett faktum, beklager.

Vet du i det hele tatt hvor stor status en teori har innenfor vitenskapen? Vet du hvor mye en hypotese må gjennom før det får status teori?
Vis hele sitatet...
En venn av meg som er hardcore-kristen viste meg en side en gang hvor det var en 55 år gammel mann fra USA som tilbød $200 000 til den personen som kunne _grundig_ bekrefte evolusjonsteorien. I følge han så var ikke den teorien bekreftet 100% ennå. Riktignok så tror jeg det kan ha vært et forsøk på å skremme ateister. Evolusjonsteorien må nok veldig lang tid til å bekreftes, så det kan bli vanskelig å bekrefte den 100%. Men evolusjonsteorien er virkelig den eneste logiske forklaringen.

Utenom det så er religion rett og slett frykten for at det finnes noe mye større enn oss. Jeg tror religiøse mennesker blir så redd for "helvete" at de rett og slett bare tror på det. Noen blir så klart mer ekstreme. Dette er nok fordi de har fått den fikse ideen i hodet sitt om at det finnes noe større, at det faktisk begynner å skje noe i livet dems som kan nærmest bekrefte dette for dem selv. Dette blir som å gjøre seg selv sjuk; hvis du ikke visste det, så kan man faktisk "_tenke_" seg sjuk.

For eks:

En veldig sjuk person går inn i et rom med flere mennesker i. Vanligvis ville noen gått ut av rommet for å unngå å bli sjuk, men la oss si man ikke har muligheten til å gå ut av rommet (blir som at du er stuck på for eks. et fly/familietreff/osv. Etterhvert som en frisk person observerer den sjuke personen, så blir hjernen overstyrt og begynner å tenke seg sjuk. De blir rett og slett redd for å dø, akkurat som at kristne er redd for Gud. Dette gjøres selvsagt ikke av fri vilje. Dette er rett og slett noe bak hjernens kompleksitet.
Har sett en del dokumentarer rundt dette siden jeg er interessert i psykologi.

Kort forklart: Jeg tror de som er religiøse nå (særs kristendommen vil jeg tro. Utelukker islam/hindu/og de andre siden du er på en måte født religiøs hvis du er født inn i en slik familie..) har blitt ufrivillig påtvunget tanker om "noe større".

Og ja, det er på tide med et oppgjør. Jeg ville aldri latt kristne mennesker stappe sin doktrine i trynet på mine forhåpentligvis fremtidige barn. Jeg tror verden ville vært et bedre sted uten religion, men dette får vi nok aldri vite.
Sist endret av Tfan; 10. mars 2011 kl. 15:29.