View Single Post
Det evige maset om den beste bærbare vil nok fortsette til sola går ned for godt. Men det er uansett en interessant og viktig diskusjon. Det er nok mange i disse dager som er ute å jakter på ny bærbar og maks budsjett på 6000,- er det mange som har. Etter det inntrykket jeg sitter igjen med da.

Jeg er primært på jakt etter en bærbar som kan takle å vise film i full HD via HDMI til tv'en min og spille FM11 med 3D og høyest detaljnivå.
Budsjettet er 6000,-

Og etter å ha snust litt rundt så virker det som om det er Acer og lefdal som kan gi mest for pengene. Det er denne jeg da tenker på:

Vet mange har lite til overs for Acer, men jeg er har kun positive opplevelser. Har hatt tre av de nå og har ikke hatt noe problemer med noen av de. Så nå som jeg skal handle en ny bærbar så har jeg ingen betenkeligheter med å velge Acer atter en gang.

http://www.lefdal.com/product/data/b...15-6-barbar-pc

Prosessoren: i5 480m. Dette er en brukbar prosessor. Ingen tvil om det.
Skjermkortet: GeForce GT 540M. 2048 MB dedikert minne sier lefdal. Virker ok dette kortet: Takler vist spill som black ops, starcraft 2 og mafia 2 på høyt detaljnivå.
HDD: 500 GB.. Greit med plass, men bare 5400 rpm.
Minne: Installert 4 GB men kan oppgraderes til 8 GB..

Ellers alt som er normalt på en laptop, og den mangler vel heller ikke noe vesentlig så vidt jeg kan bedømme.

Hva synes folket om denne, og hva synes folket om prisen?

Vet noen om bedre laptop til samme eller lavere pris?

Eller er dette det beste du får for 6000,- idag?