View Single Post
Sitat av Kimer28 Vis innlegg
Høyre-politiker Ingvald Godal mener at kampen mot mobbing i norske skoler er en fiasko. Nå vil han at rektorene skal utstyres med spanskrør for å kunne straffe bøllene.
Slik lyder ingressen i artikkelen.

Her i Norge er det bøllene som regjerer. Lærerne bare springer rundt og smisker og skal være kompis med alle, sier Høyre-veteranen.

Som ungdomsskoleelev selv, kunne jeg ikke vært mer enig. Jeg har selv sett hvordan mobbere ødelegger liv helt fra første klasse, helt fritt for konsekvenser og uten å bli stilt til ansvar for det.
Jeg har selv sett at det eneste tiltaket lærerne på skolen min prøvde, ikke fungerte i det hele tatt.
Et klask med spanskrøret fra rektor tror jeg nok vil være to hakk mer effektivt enn Olweus-programmet.
Måten mobbingen (som jeg har sett) blir utført på, er så brutal og ødeleggende for et individ, at spanskrøret ville de bare ha godt av.

Hva mener dere?
Vis hele sitatet...
Aldri sett maken til mer dobbeltmoral i norske politikere. På den ene siden er vold uakseptabelt og bare avler vold videre(hvertfall vold mot barn, HERREGUD!), men på den annen side vil de straffe barna med vold igjen. Akkurat det samme gjorde de med hijab, niqab osv. Skamløse og idioter av politikere vi har i dette landet