Tråd: Mobbing
View Single Post
Mobbing er rett og slett stygt. Grensen for mobbing går der "Offeret" føler seg utestengt, truet eller mobbet.

Jeg har selv vært mobbet på både Barneskolen og Ungdomsskolen. Jeg kom liksom aldri helt unna, uansett hvor mye jeg sto i mot, sloss og ungikk dem. Det beste jeg visste å gjøre den gang var å skulke skolen, sette seg i sola på brygga, ta en røyk og nyte stunden. Men jeg vil si at det beste man kan gjøre i denne situasjonen er å stifte nye bekjentskap. Jeg ble bedre kjent med en "syk" gjeng på skolen gjennom ei ny jente i klassen og de gjorde situasjonen bedre. Mobbingen dabbet av det siste året og året etter kom jeg meg til videregående der alle var ukjente.

Jeg vil råde de som blir mobbet til å ta sakene i egne hender, for jeg har selv angret på at jeg ikke turte det selv. For det er ikke flaut å be om hjelp fra lærere og i verstefall anmelde mobberne. Og nettmobbing er det bare å annmelde med en gang etter du har sikret bevis. Mobberne må få virkelig konsekvenser, for de ødelegger noen andres oppvekst eller i verste fall liv.. Og det kan hende de har flere "offer"...