Tråd: Mobbing
View Single Post
Sitat av EoT Vis innlegg
En kar på skolen min prøvde å sloss mot en mobber. Mobberen knea ham i trynet og knuste nesa hans. Skal man forvente at offeret fortsetter å konfrontere mobberne med vold? Det går jo ikke når man er fysisk underlegen...

Men jeg ser at jeg basically bare kverulerer her, har ingen gode alternativer.
Vis hele sitatet...
/sigh. Det er jo nettopp dette jeg har forsøkt å få frem. Vil du få bukt med en mobber så hjelper det ikke med en klask i fjeset. Det først når du smeller'n rett i neserota av FULL kraft, eller drar frem et balltre vi virkelig snakker.

Bare for å klare opp litt. Jeg liker virkelig ikke å skade andre mennesker, eller dyr for den saks skyld. Jeg unngår det så sant jeg kan, men når det gjelder mobbere har du ikke noe annet alternativ. Eller jo, det har du forsåvidt.

Du har kun TO alternativer:

1: Du lar mobberne fortsette som de gjør, og tar de psykiske følgene av det senere i livet.

2: Du lemlester dem til den grad at de ikke er i stand til å ta skikkelig vare på seg selv en dag eller to. Først DA gir de seg.


Når du skal ta deg av en mobber, så nytter det ikke med en knyttneve eller to. Du må få jævelen til VIRKELIG fatte poenget. Poenget ditt er selvsagt at om han / hun ikke gir seg straksens så kommer du til slutt til å bikke over og avlive dritten.

Feil: Et slag i fjeset etterfulgt av "Nå gir du deg, din drittsekk!".

Riktig: Slå faenskapen til han ikke er i stand til å forsvare seg og hyl for full hals: "EN GANG TIL SÅ TAR JEG FAENMEG LIVET AV DEG, DIN VERDILØSE DRITT!!"

Jeg skulle virkelig ønske at dette ikke var nødvendig, men det er det om man virkelig vil bli kvitt mobbingen en gang for alle.

Essensen er dette: Du skal ikke "sloss" med mobberen. Du skal kjøre ham rett i grusen. Du skal ikke gi dritten mer sjangs enn et snøfnugg har i helvete. Skjønner?
Sist endret av Lille Nikotin; 15. februar 2011 kl. 13:40.