View Single Post
Sitat av Tengel Vis innlegg
Bare det at ordet illegal hadde vært tilstede i "definisjonen" ville gjort det hele enda mer negativt ladd (nedlatende, stigmatiserende osv), hvert fall i mitt hode. Illegalt? Kriminell!

Jeg vil nå også si at personen som ytrer ordet, og tom. setningen det blir brukt i, har mer å si på hvordan mottakeren oppfatter det enn hva selve ordet er
Vis hele sitatet...
Det er mye snakk om å lære barn og ungdom om farene med narkotika, men jeg tror en større og viktigere oppgave er lære 'folket' (A4, streitingene, zombiene, slavene) det hele bildet. Ikke bare om farene, men hvordan rusmidler brukes, hva de skaper i mennesker, og dermed hvorfor de som bruker stoff og cannabis ønsker å gjøre det. Så mange eldre jeg har snakket med aner ikke engang hva de forskjellige stoffene gjør med mennesker, og dermed går hele diskusjonen i dass.

Jeg tror en vanlig oppfattelse er at narkotika er en slags manifestasjon av djevelen. Noe helt jævlig med ingen positive sider som bare tar over menensker i visse miljøer og gjør dem til slaver for resten av livet. Saken er at narkotika skaper et god sinnstilstand, som når opplevd gjør at man, helt naturlig, ønsker å være i denne tilstanden så ofte som mulig. Narkotila skaper en slags (falsk) glede. Det er ikke snakk om at narkiser går og pumper seg full av dritt som skaper mer smerte og lidelse og de klarer ikke å slutte pga kjemien i det.
Folk må forstå narkotika. Jeg tror da vil vi ha en mer brukbar debatt, og ikke bare en debatt hvor mennesker ikke snakker samme språk. Om flertallet av slavene vil ignorere det, greit, men vi kan ikke fortsette å leve i en verden der mennesker forbyr noe de ikke selv han prøvd, og dermed ikke forstår hva er. La i så fall de som HAR prøvd det skape lovene. Det blir som om en byggmester skal lage budsjettet for helsesystemet....

Ble litt langt, men det måtte ut

-Old Bull Lee, 12.02.11, 03.34