View Single Post
Skrev dette i en annen tråd, men poster en kopi av den her. Bruker du oppskriften så vil du få svar på om mobilen er meldt tap og hvor du kan levere den inn, altså uten at du får noe stress.
Er den ikke meldt tapt så har du sikkret ryggen din rimelig greit iom at du kan si at du har "handlet i god tro"

få en kompis til å skrive en kvittering på telefonen.
Altså med falsk navn og at du ga det den telefonen har i verdi brukt idag.
da har du utgangspunktet en for en god sak om noe skulle skje.

"Jeg ole sørøy selger denne iphone 3gs med imei xxxxxxxx for kroner 2500,- til (ditt navn)
Pengene mottatt.
Dato:
Signatur selger:"

En ting til du kan gjøre er å sende mail til telenor, netcom og egentlig alle opperatører som selger iphone, og si at du skal til å kjøpe en brukt iphone, men du mistenker at den kanskje kan vare stjålet, så om dem kan sjekke i registret sitt på imei nr, om telefonen er meldt stjålet eller mistet hos dem, dette vil da også være med på å styrke din sak om dritten skulle starte å fly rundt deg.

"jeg skal til å kjøpe en iphone 3gs, men er litt skeptisk da selger ikke har kvittering, eneste jeg kunne få var imei, han sa jeg kunne sjekke med dere om telefonen var meldt stjålet eller tapt og om den i det hele tatt eksisterer, før jeg kjøpte.

Er ikke ute etter opplysninger utover dette og håper dere kan hjelpe meg.
Håper dette er noe dere kan hjelpe meg med.
Mvh"

Gjør du dette så er du nok 99.9% sikker på at du kan bevise utover en vær tvil at du handlet i god tro.
Annonsen kan du si du fant på et av kjøpesentrene i nærheten.

Men det beste er vel å levere den tilbake ja.
Vis hele sitatet...