View Single Post
Sitat av Dinosaur Vis innlegg
Jeg er gammal nok til å vite hva jeg snakker om og jeg er temmelig sikker på at veldig mange har samme oppfatning som meg.
En stor andel her reagerer med å gå direkte i forsvar og referer til egen situasjon og egne erfaringer.
Helt ok det men hvorfor?

Så vidt jeg harforstått et par stykker her: Er stoffbrukere med andre ord ei gruppe som deler dette med sine nærmeste og sine kjære? Er åpne og tillitsfulle til sine omgivelser?

Uansett om det dreier seg om alkohol drugs eller hva som helst, omtrent alle som missbruker noe rettferdigjør seg selv for å takle omgivelsene.
JEG har ialle fall ikke sett noe annet...
Vis hele sitatet...
Hvorfor andre går i forsvar skal jeg ikke si noe om, jeg gjør det fordi mine førstehåndserfaringer med rusmissbruk ikke stemmer overhodet med dine absolutte karakterestikker. Når noen lufter en påstand som er helt på jordet, på et diskusjonsforum, må en nesten forvente at man får tilbakemeldinger.

Hele poenget, som du hadde vært innforstått med om du var slik en lærd dinosaur du utgir deg for å være, er at stoffmissbrukere finnes i alle typer. Ja, de mest tapte sakene, de som troller nedover Plata på jakt etter en fiks, de passer ofte beskrivelsen din. Men imellom de "harde yrkesnarkomane" på plata og din kontrollerte rusbruk en gang i mnd er det fortsatt ekstremt mange nyanser. Alt fra leger som knasker egne resepter til næringsdrivende som er altfor hard på kokainen er fortsatt ressurssterke personer som kan være av alle personlighetstyper.

Å da hevde at alle som ikke nyter rus på akkurat din måte er over streken, løgnaktive zombier som kun tenker på rus, det er så arrogant og langt ifra sannheten at det bare blir latterlig.