View Single Post
Sitat av Krokodille Vis innlegg
Jeg tror at et barn lærer av sine feil. Man legger aldri hånda på kokeplata to ganger. Om det er noe veldig alvorlig som at åtteåringen din er tatt for å naske på butikken så ville jeg nok ha gitt han en litt strengere straff. Om det er krangling på skolen, en halvtime for sent inn om kvelde og lignende så ville jeg nok bare ha snakket med barnet og fortalt om hvilke konsekvenser som ville komme hvis dette gjentok seg. Om gutten hadde en innetid på kl 23 og ikke holdt den 2 ganger på rad, så kunne jeg ha endret den til kl 20 i et par uker, som et eksempel. Tror man lærer mer av det enn av å bli sperra inne på rommet foran pcen.
Vis hele sitatet...



Problemet er vel at som barn da man er kjent for å følge den kuleste i flokken i for stor grad enten hva den sier eller ikke er at at ved å få for dumsnille foreldre rett og slett er at den personen kommer til og få ett beintøft liv når han/ho møter det virkelige arbeidslivet; gjerne kall dette dårlig barneoppdragelse, men jeg vil heller ha foreldre som setter regler og i tillegg sansksjoner når de blir brutt fremfor foreldre som kjører en holdning om at det sikkert går bra til slutt.