View Single Post
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis dere hadde stått annsikt til annsikt med personen som ikke vil ha utlendinger i huset sitt, tror jeg pipen hadde fått en annen låt. Mange slenger rundt seg med sånne holdninger uten å tenke på hvordan det blir mottatt, det er sikkert et påskudd for å kunne styre og bestemme litt, noen har mer behov for det enn andre.
Ikke for å bagatellisere det du opplevde, jeg aner ikke hvordan det føles å bli utestengt på grunn av for mye pigmenter i huden.
Jeg kjenner folk med holdninger som fort kan oppfattes som rasisme, og det er vel også det i praksis, men ofte er det bare god gammeldags fremmedfrykt og har ikke noe med rase å gjøre i det hele tatt.
Skal ikke påstå at jeg er noe barn av regnbuen selv. Selv om jeg prøver å være et tolerant individ, forhåndsdømmer jeg folk basert på tidligere erfaringer som ikke har noe som helst med de å gjøre, generaliserer og anntar ting jeg ikke har noe peiling på. Vi spiller alle Connect-The-Dots i hodet, og når det blir for langt imellom dottene, trekker vi noen snodige konklusjoner.
Hvis bare utlendinger kunne blitt litt mindre utlendinger, og nordmenn litt mindre nordmenn så kan vi møtes i midten en gang i 2150.
Vis hele sitatet...

Det kommer nok aldri til å skjer fordi kultur forskjellene og den " JEG ER MEST GANGSTER" Ukulturen er gått i hodet på mange utlendinger. MEN og BARE men hvis den dagen en gang kommer skal jeg slippe mine fordommer