View Single Post
Sitat av robinyo Vis innlegg
Ok ser den skal gjøre litt research for meg selv. Det jeg egentlig lurt på om det var noen andre her på forumet som hadde noe lik erfaring som El MunchoGrande, men mot MS
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke MS, men ME - hvor leddplagene og smertene er(i noen tilfeller) i samme kategori. Det er kjent at marihuana hjelper mot leddsmerter (som så mangt annet) og jeg merker det betraktelig. Jeg slipper også skjelvingene i "skjellettet" som jeg ofte får, og musklene/senene gjør ikke vondt. Har også vært på rehabiliteringssenter i forb. med sykdommen hvor jeg møtte flere med MS, og vi var en gjeng på 5 stykker som (meg med ME, tre med MS og en med fibromyalgi) var åpne om dette. Aldersgruppa 38-60 år, hvorav en av de var bundet til rullestol i dårlige perioder - men kom seg lettere ut av stolen ved hjelp av marihuana fordi hun som oss andre slapp spenningene og låsinga i leddene, og smertene.

Se dokumentarene Medicinal Marihuana og Run from The Cure så vil du se flere som bruker det mot lignende lidelser (og alle slags andre sykdommer).

Så ja det er mange som bruker det mot MS også. I sverige for noen år siden ble en eldre dame også mer eller mindre bundet til rullestol uten cannabis, pågrepet pga dyrking og bruk (mot sin MS). Ironisk nok (med tanke på sykdommen) ble hun hivd i fengsel, og satt i et smertehelvete - i stedet for å kunne få være i fred på tomta si og klare å gå til butikken og med hunden i det minste pga hjelpen cannabisen ga hun.
Sist endret av vacant; 20. januar 2011 kl. 00:02.