View Single Post
Sitat av Norris200 Vis innlegg
Kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av forsvaret i det heletatt, Podcastern.
Var selv på Skjold for en del år siden (ABC) og det var det beste året av mitt liv.

Joda den første dagen kan være litt skummel, man kjenner ingen og alt er nytt.
Men det jeg husker er nye venner (som varer livet ut) og trivelige mennesker.

Joda man kan argumentere for at dagens værneplikt er en vits, selv syns jeg det skulle vært frivillig.
Men når du først har blitt tatt inn, handler det mye om innstilling.
Vis hele sitatet...
Jeg trivdes også veldig i min plikttjeneste. Mye fordi jeg liker alt fra våpen, snø, telt, turer, guttehumor, etc.

Jeg klarer dog veldig lett å se at det langt ifra er noe for alle. Hadde jeg måttet reise fra kjæreste og fast jobb ville jeg nok ikke vært like entusiastisk.

Når man i blir tvunget til å utføre noe man missliker sterkt, under tvang, langt unna hjemsted vil de fleste stille seg i opposisjon. Jeg synes TS skal ha kudos for å gjennomføre prosessen med såpass integritet som han gjør.

For meg vil noe av det verste jeg kunne gjennomgått vært en fyllefest på bygda med Heidi Hauge eller tilsvarende på scenen. Min beskrivelse av arrangementet i ettertid ville fått Lovecraft til å høres ut som en romantisk poet. De andre deltagerene ville kansje sett på det som sitt livs opplevelse.

Se heller på det som en positiv opplevelse for deg selv, men godta at ikke alle andre er enige.