View Single Post
Sitat av ivar669 Vis innlegg
Bare for å nevne det: Man blir ikke forfulgt i Russland, i hvert fall ikke nå lenger (det er i alle fall veldig sjeldent). Dette kan jeg si på grunnlag av tidligere erfaringer og slekt. Det er dessverre blitt slik at i søknader om oppholdstillatelse blir dette temaet misbrukt. Mange sier bare at de blir forfulgt, noe som tvilsomt er sannheten.
Vis hele sitatet...
Haha og hvilke tidligere erfaringer har DU ? Er mange av dine slektninger russiske journalister og dissentere ? Eller har du en tante fra kløfta som har vært i russland før, og aldri opplevde forfølgelse.

Man blir ikke forfulgt i Russland, i hvert fall ikke nå lenger (det er i alle fall veldig sjeldent).

Denne setningen likte jeg. Først slår du fast at ingen blir forfulgt i russland. Så påpeker du at det har skjedd før. Og til slutt at det er isåfall veldig skjeldent, men innrømmer at det forekommer.

Du forstår vel at alle regimer høster store fordeler hvis omfanget av forfølgelser ikke er kjent i utlandet ? Har du lest om journalister i russland ? Ikke bare det at blir mange av dem forfulgt, men det er også de som har mulighet til å formidle andre forfølgtes historier. Det er et par journalister som har forsvunnet oppigjennom årene etter Sovjets fall. Og mange som blir banket opp av ukjente gjerningsmenn.

Men kjør på, fortell om disse slektningene dine og ditt grunnlag for å hevde dette.
Jeg tror journalisten som fikk ben, armer og fingre knekt er uenig. Selv om han kanskje ikke får skrevet brev til deg.
Sist endret av St.Vitus; 14. januar 2011 kl. 22:41.