View Single Post
Mith, jeg ser at du har fått det for deg å sette alt inn på å "ta meg ut". Det virker som du sitter og skriver med 140 i puls og sprengrødt fjes. Jeg synes det er trist at det finnes så mye malplassert hat i verden, men jeg lar meg ikke feie til side av noen flåsete slengkommentarer og håpløs argumentering.

Punkt 1. Jo, Mith, det Er nyhetenes oppgave å drive voksenopplæring. Prinsippet er ikke tydelig i våre dager, men det er noen journalister enda, som ikke lar seg plukke på nesa av vår tids (internett-)imbesiler, og stolt hever journalistens fane i all slags vær. De får TV-tid, men ikke så ofte som jeg kunne tenkt meg.

Punkt 1.5 Det koster ikke en drue. Det er bare å bestemme seg for det. Innse at det er riktig å ikke være dumsnill for å tekkes noen gamle tanter som ikke må slite med denne verden i morgen.

Punkt 2. Næhei, men da vet ikke du hva fornektelse er. Pøv å hev deg over øyeblikket og tenk på at det fins massevis av folk som ikke mer en rører ved overflaten på ting. Litt sånn som du gjør i debatter. Det er for dem vi må være tydelige i vår framferd.

Punkt 3. Javel, så får de finne sin underholdning andre steder da, så kan de som vil få med seg strømningene i verden få nyhetene sine i fred.

Punkt 4. Oida, der glapp det visst. Gå og les innleggene mine igjen du, så får du svar

Punkt 5. Du har helt rett. I dag er det ikke mange gode forbilder på TV. Hva sier du? Skal vi støtte at det kommer noen flere inn der?

Og at barn aldri ser nyheter er bare tull. Mange unger som smører matpakka si sjøl, kan jeg fortelle, hvor fjernt det enn måtte virke for deg.

Undres meg om jeg er for pirkete noen ganger. Lurte litt på det da jeg begynte å legge ut om irritasjonene mine vedrørerende nyhetene, men når jeg ser så bastante og irrasjonelle mennesker som deg, så blir jeg bare enda mer overbevist om at presisjon er dødsviktig.