View Single Post
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
Herion ødelegger sammfunnet, Skulle ikke vært noe problem for norge å holde narkotika nivået relativt lavt, bare å sette inn større ressurser , strengere grensekontroll og evnt livstid-dommer til dem som selger heroin...
Vis hele sitatet...
Ja, dette er jo veldig lurt! Når du dømmer heroinselgere til livstidsdommer vil du brutalisere markedet enormt, og du vil ende opp med at selgerene starter å bruke vold mot politiet for å unngå å bli tatt. Når folk risikerer livet i fengsel lar de seg ikke arrestere så lett som i dag. Jeg tror selv ikke politiet ønsker noe slikt som dette, da det vil føre til mange drepte og skadde polititjenestemenn i lengden.

Strengere grensekontroller fører til at tilgjengeligheten synker midlertidig, prisene går opp, det blir mer lukrativt å drive med heroin, og fler kommer derfor til å gjøre det. Markedet vil alltid ta seg opp så lenge det finnes etterspørsel. En del av oss har allerede tatt til orde for at staten skal gi heroin til de tyngste misbrukerne for å få bukt med det illegale markedet, men det er en helt annen diskusjon.

Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
En heronist skulle heller ikke hatt noen mulighet til å heve trygd osv..
Vis hele sitatet...
Jeg kan kanskje skjønne at dette høres lurt ut for deg, men tenker du i det heletatt over konsekvensene av noe sånt? Hvis de ikke får penger til å overleve, vil de ty til enda mer kriminalitet. Det er ille nok i dag hvor de må utføre kriminelle handlinger for å få råd til dopet sitt, men det hadde vært enda verre om de også hadde måttet ranet deg, stjålet sykkelen din eller gjort innbrudd for å få mat i magen. Det du foreslår vil føre til et mindre trygt samfunn for deg og meg.
Sist endret av Nichotin; 12. januar 2011 kl. 23:17.