Tråd: Ta deg 5 min
View Single Post
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Å kjøre bil er lovlig hvis du har lappen. Hasj er ulovlig uansett hva.
Vis hele sitatet...
Hva har den legale statusen med saken å gjøre? Statistisk sett er det mye farligere å kjøre bil enn å bruke cannabis. Jeg sier ikke at dette betyr at cannabis er ufarlig, eller at man ikke burde kjøre bil, men man kan begrense skadeomfanget av begge deler.
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Jeg syns det er bra at han oppfordrer ungdom til å ikke drive med rusmidler. Om det er snakk om amf, hasj eller bare tobakk. Det er bra å oppfordre til å IKKE bruke det. Vi lever et farlig nok liv fra før av, så hvorfor gjøre det jævligere og/eller farligere?
Vis hele sitatet...
Man kan begrense skadeomfanget uten å avstå fra selve aktiviteten. Når du kjører bil er det viktig å være klar i toppen, bruke sikkerhetsbelte, holde fartsgrensen og følge de generelle trafikkreglene. Når man bruker rusmidler finnes det også ting man kan gjøre for å begrense skadeomfanget. Å oppfordre unge til å ikke prøve drugs i det hele tatt fungerer ikke. Da hadde vi jo ikke hatt rusmiddelbruk i det hele tatt.

Btw. er ikke signaturen din stikk i strid med din konservative og veslevoksne holdning?
Sist endret av felix_poker; 12. januar 2011 kl. 08:26.