View Single Post
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Lærerne har veldig lett får å komme på "jentenes side". Altså at de støtter jentene uansett hva omtrent. Jeg har noen eksempler som var i klassen min. (Jeg var den som alle skyldte på uansett hva. UANSETT!)

Ett eksempel:
Jeg var i kantina i friminuttet og bare læxan. Når friminuttet var over spaserte jeg opp til klasse rommet og går inn døra. Der står læreren min og ser stygt på meg. Han sier dette:
Da har du fått anmerkning **** ! *-Sinna stemme* (De hadde jo selvfølgelig skyldt på meg)

Jeg spør hvorfor og det vil han ikke svare på. Jeg spør de jeg sitter ved siden av og de sier at det var *ei av jentene* som hadde twista på navna i klassen så de blei "litt" stygge, og skrivd de på tavla.
Jeg sa jo da selvfølgelig fra til læreren som spurte jenta om det var sant.
Jenta sa JA mens hun lo så det sang etter. Læreren begynte også å le og det blei ikke noe greier ut av det da. Jenta fikk ikke kjeft og ikke anmerkning.

Ett annet eksempel:
Vi hadde hatt en prøve og jeg og hun ved siden av meg sammenligna prøvene våre. Jeg hadde svart akkurat det samme som henne på et spm men fikk ingen poeng, noe som gjorde at jeg gikk ned en karakter på prøva. Jeg bestemte meg får å snakke med læreren og gikk opp til kateteret. Foran meg sto såkalt en av "stjerne elevene" eller burde jeg si yndlings? I så fall, jeg sto bak henne.
Jeg hørte jo selvfølgelig hva de snakka om.
Hun som stå foran meg hadde fått en 5+ men klagde på at hun ikke fikk 6. Hun unnskylte seg med "åh jammen jeg visste ikke at jeg skulle si akkurat det daa" og hun fikk grini seg opp til en 6'er.

Så var det min tur!
Jeg la prøven med 3'er, på kateteret og sa at jeg hadde blitt trekt på det ene svaret når jeg egentlig skulle hatt poeng. Jeg sa også att det hadde ikke hun ved siden av meg gjort.
Læreren blei så forbanna på meg fordi jeg kom opp til henne og begynte å klage på at jeg fikk trekk på den oppgaven og hun tok tak i boka(altså hennes lærer bok, med hard perm) og kasta den på meg!!
No joking!

Hu kasta faen meg boka etter meg kun fordi jeg klagde på trekk på en oppgave som var fasit rett!


Så JA jeg syns skolen kjønnsdiskriminerer! Ihvertfall mot meg!
Vis hele sitatet...


Hadde det vært min lærer hadde hun iallefall ikke hatt noen perm, o for morroskyld ville det også kommet en anmeldelse