View Single Post
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Veldig mange av dere poster hva dere selv liker og hva i deres mening er essensiell metall/black metal osv

Det er IKKE det trådstarter ber om. Trådstarter spurte om god melodiøs metall og ga noen eksempler. Hvis dere vil hjelpe han så kan dere lese hele innlegget hans og ikke bare overskriften. Bathory, Celtic Frost, Mayhem, Taake, Darkthrone etc etc er ikke spesielt melodiøst og ligner ikke på noen av bandene i TS sitt innlegg.
Vis hele sitatet...
Da regner jeg med at du har hørt alt av for eksempel Taake? "Men svartmetall er jo ikke melodiøst" er det dummeste jeg hører.

Når det kommer til det MrMason spør om, så vil jeg anbefale følgende:
  • Windir. Det er allerede nevnt, men må høres! Sjekk ut 1184 albumet med knallsterke låter som Destroy og Journey to the end.
  • Amon Amarth. Sitter og hører på Tattered Banners And Bloody Flags i skrivende stund fra albumet Twilight of The Thunder God. Fantastisk!
  • Drudkh. Ukrainisk svartmetall på det aller beste. Sjekk ut albumet Microcosmos.
  • Ihsahn. Soloprosjektet til Ihsahn, gitaristen i Emperor. På albumet angL fikk han med seg Mikael Åkerfeldt på sangen Unhealer.
  • Opeth. ALbumet Blackwater Park med sanger som The Leper Affinity.
  • Ulver. Ved første lytting kan man dra den slutningen at det ikke er så melodiøst, i hvert fall Nattens Madrigal. Men Bergtatt og Nattens Madrigal børt absolutt høres og fortjener flere lyttinger.