View Single Post
Det er en grunn til at noen scener er "amatør", Simplicity. Faktisk er hele filmen amatørmessig, fordi den er laget av amatører. Det er rett og slett en EKTE amatørspillefilm, og ingen produksjon til 10 millioner kroner. Denne filmen har så langt kostet rundt kr 30 000,-, så når du bedømmer filmen, så bedøm den på riktig grunnlag.

Hovedjenta i filmen er gother, derav det noe gotiske kostymet med "dyret" som hun til tider har på hodet. Kostymet har hun forøvrig ordnet selv, og jeg synes det ble både originalt og spennende. Om hun skulle råke til å se inn i kamera ved en anledning eller to, så får vi bære over med det. Alle skuespillerne i filmen er amatører, og man kan ikke bedømme dem på lik linje som helproffe skuespillere da. Og når DET er sagt, jeg synes både hovedrolledama og de andre skuespillerne i filmen, gjorde en sinnsykt god og overbevisende innsats, spesielt med tanke på at ingen av dem er proffe skuespillere.

Det er ENORMT vanskelig og utfordrende å lage en slik film på amatørnivå. Det er derfor man nesten aldri ser at amatørfilmere lager langfilmer heller, fordi det rett og slett er for problematisk. Prøv selv, så finner du/dere ut hva jeg mener.