View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er ikke ett nytt direktiv, men en utvidelse av det eksisterende direktivet. DLD har hatt en massiv motstand i hele EU, men har likevel blitt innført i flere land. Dersom de i det opprinnelige EU-forslaget hadde inkludert de punktene som de nå ønsker å bygge inn i direktivet, så tviler jeg på at direktivet hadde blitt tatt inn i varmen i det hele tatt. Nøkkelen er derfor å, i første omgang, moderere seg. Så kan man heller utvide direktivet når befolkningen har blitt vandt til direktivet og når protestene har stilnet noe. Det er altså ikke snakk om å opprette ett nytt direktiv i EU, men snarere utvide det eksisterende.
Vis hele sitatet...
jada, jeg brukte bare begrepene nye og gamle for å skille mellom dagens direktiv og det utvidede.

Sitat av caperno Vis innlegg
Vi lagrer ikke innholdsdata pr. i dag i Norge, og vil heller ikke gjøre dette i nærmeste fremtid, selv om DLD skulle bli innført. Men det vi ser i EU nå, viser jo bare at direktivet kan komme til å bli utvidet, og da vil dette med tid ganske så sikkert også skje i norge.
Vis hele sitatet...
Og det er her jeg ikke helt skjønner greia. Hva vil forhindre at innholdsdata blir tatt med i direktivet senere om vi ikke utvider lagringstiden dag? Det er da fullt mulig å gjøre dette i ettertid uansett, og derfor blir jeg litt irritert når folk skriker om sensur og personvern under dagens debatt. Det er så lett å argumentere imot, og det blir en slags 'ulv ulv' effekt.

Må bare si at jeg ikke nødvendigvis er tilhenger av DLD. Dette startet med at jeg ble irritert over wolty's usammenhengende og paranoide argumentasjon...