View Single Post
Sitat av KåreKokk Vis innlegg
Du skal ikke undervurdere hvor høyt en potensiell arbeidsgiver vektlegger at hans/hennes arbeidstakere holder seg i god fysisk form og har god helse. Ikke så rart, da mange forskningsrapporter(feks [1][2]) peker dit hen at godt trente personer, spesielt innen styrke og utholdenhet, har mindre risiko for hms-skader og sykdom. Samt bedre arbeidseffektivitet, humør og forventet levetid.
Vis hele sitatet...
Og hvordan sjekker en arbeidsgiver at en har god styrke- og utholdenhet? Ta meg for eksempel, jeg ser ut som jeg er i god fysisk form når jeg har klær på meg, men med engang jeg løfter genseren litt så ser man bilringene og ølmagen. Det er ingen, isåfall ytterst få arbeidsgivere som ser på din gym-karakter fra videregående skole, og isåfall, hvis en hadde sett på min gym-karakter, hadde jeg blitt ansatt på flekken da jeg var i god form i min skoletid.

Det jeg prøver å si er at en persons fysiske helse ikke kommer fra gymklassen. Som jeg sa i et tidligere innlegg så vet så og si alle at helse er viktig, at mosjon er viktig og at kosthold er viktig. Jeg sa også at det burde være ens eget valg om man vil følge disse helserådene eller ikke. Hvis du vil ha en jobb, og du vet at du har større sjanse for å få den jobben hvis du er i særdeles god form; ja, da kommer du i form. Gym har absolutt ingenting i skolen å gjøre.
Sist endret av Boo-Boo; 23. november 2010 kl. 00:26.