View Single Post
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg vil gjerne legge til at det i mine øyne er forskjell på å være en steretyp 'stoner' og hverdagsrøyker.

Selv røyker jeg cannabis stort sett hver dag, men jeg føler på ingen måte at det sluker opp livet mitt eller at det er en større del av min identitet enn noen av de mange andre tingene jeg fyller livet mitt med. Jeg er fullt inneforstått med at det per definisjon er misbruk jeg driver med, men samtidig mener jeg at et rusproblem ikke er et rusproblem før det innebærer noe problematisk. Jeg er også inneforstått med at ikke alle, faktisk ytterst få, burde eller i det hele tatt kan røyke så mye som jeg gjør, og det at jeg mest sannsynlig ikke kan fortsette på denne måten resten av mitt liv.

Jeg elsker planten og store deler av kulturen som har vokst rundt, men jeg føler på ingen måte at det definerer meg som person. Jeg har tusen andre interesser å fylle hverdagen med som i mye større grad er 'meg', selv om mange som ser det 'utenifra' henger seg opp i det at de ofte ser meg rulle spliff og derfor slenger meg i 'stoner'-kategorien.

Ikke se på dette som et en motsigelse av hverken Picard eller mentalmelt sine posts, men heller et tillegg. Det går an å røyke cannabis hver dag uten å være 'stoner'.

Igjen; Jeg anbefaler ikke på noen måte å bruke rusmidler hver dag. Det er et under at det i det hele tatt fungerer for meg så langt...
Vis hele sitatet...

Jeg er litt uenig med deg her.
Helt fra starten da mennesker begynte å ruse seg på ett eller anna vis, om det var opium i asia, eller alkoholdrikking i europa, så har det alltid foregått i et selskap. Man har altså alltid nytt et rusmiddel i selskap med flere mennesker. Også har vi selvfølgelig de som rusa seg alene, men som attpå der igjen, ikke fikk gjort stort med seg selv senere.

Jeg mener at, om man tyr til at man vil fyre seg en rev hver dag i sitt eget selskap, så ser jeg på det som en "form" for rusmisbruk. altså at man må sluke de daglige gjøremålene ved å fyre seg en.

Om du likevel er en som fyrer deg en og er i full stand til å gjøre ditt, som dra på butikken, jobb, ha vanlige samtaler og alt det "vanlige", så mener jeg fortsatt da også at det er et misbruk å skal fortsatt ruse seg, for å måtte gjøre disse gjøremålene bedre.