View Single Post
Sitat av Kulefanger Vis innlegg
Jeg vil si meg litt uenig med deg der! Jeg tror det er nok av ungdommer som skaper seg en identitet knyttet mot alkohol, og jeg kjenner mange som bare "lever" for helgene, der de kan drikke seg full.
Vis hele sitatet...
Hmmm. Selv om hæljefylla er en aktivitet mange klarer å ta med seg gjennom hele voksenlivet, så synes jeg ikke at alkohol-kulturen i like stor grad er noe folk identifiserer seg med.

Som Mentalmelt skriver om det å sammenligne seg selv med sine likesinnede, så tror jeg slik negativ utvikling lettere oppstår når det skjer i lukkede miljøer, sky for samfunnets lys. Det er slike type miljøer som skritt for skritt, fra første gang du treffer dealeren din, til du er blitt et normalt ansikt å se der, konsumerer av andre aspekter av livet ditt. Hos noen, vel og merke.

Jeg har ingen venner som missbruker hasj selv, men har et par som utviklet seg til hverdagsstonere. Heldigvis for dem så ble de etter et par år jævlig lei av konstant røyking og mangel på variasjon i livet at de klarte å slutte uten nevneverdige problemer.