View Single Post
Sitat av RESpekt Vis innlegg
En lege vil gitt diagnosen schitzofren, mens en homeopat, rosenteraput eller hva en du kaller dem ville kalt deg klarsynt. Forskjellen, legen setter i gang behandling enten du vil eller ei, mens "terapeutene" ville hjulpet deg videre på veien. Hvem av de som gavner deg best er opp til deg og bestemme.
Vis hele sitatet...
Her er jeg voldsomt uenig. En lege har mange år med utdanning og evidensbasert forskning å støtte seg på – legens metoder kan bevises at fungerer. Homeopater, rosenterapeuter og alt det der kan ikke bevise mer enn at du er vesentlig blakkere når du drar igjen enn når du kom – og i tillegg strider deres behandlingsmetoder og -prinsipper med veletablerte naturlover. Å gå til homeopater for slike lidelser er tåpelig og farlig. Skal man absolutt prøve slik hjelp, så gjør det som supplement til, og ikke erstatning for, evidensbasert behandling.

Sitat av Poopur
Nei, hasj kan _ikke_ føre til schizofreni dersom du ikke er predisponibel for det. Og jeg tror schizofreni i det hele tatt er en genetisk arvesykdom. Og som jeg sa lenger opp, så er det ikke 100% bevist at cannabis kan øke risikoen for å få tilstanden, bare noen forskningsresultater som hverken motbeviser eller beviser noen ting. Så lenge det ikke har kommet noe nytt jeg ikke har hørt om da.
Vis hele sitatet...
Det første du sier har du neppe særlig grunnlag for å påstå. Det man vet er at det er en korrelasjon mellom cannabisinntak og psykoser, og det er alt. Om det eksisterer kausalitet og hvordan denne er i detalj vites ikke, men på grunn av korrelasjonen er det fornuftig av trådstarter å kutte ut bruken.
Sist endret av Provo; 9. november 2010 kl. 21:58.