View Single Post
[quote=StianHH;1876110]
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Håper bare at Groten var smart og brukte proxies.. For å være ærlig virker det ikke som han gjorde det (Bare instinktet mitt som sier det)




Spiller vell ingenrolle om han brukte det eller ikke??!
Politiet finner jo han uansett om han har brukt 5 eller 10 proxier?
Men det tar sikkert lengre tid bare.

Men er ikke det som er poenget her, han har jo ikke "hacket" noe som helst. Han har "gjetta"
Vis hele sitatet...
Han har jo for såvidt gjort mer enn å gjette. Han har generert passordene med viten om at de etter all sannsynlighet er riktige. Så langt har han bare gjort et regnestykke...

Men i det øyeblikk han publiserer dette på et offentlig fora stiller saken seg anderledes. Ikke tro at rettsvesenet har samme syn på dette som dere her inne har. Jeg kan godt se for meg at han kan bli dømt for å ha publisert kodene.

Ranvik har jo som dere alle vet drevet med dette i lang tid uten at hverken Zykel eller Telenor har gjort noe med det. Tragisk og idiotisk gjort av dem, men det har nok vært et enkelt regnestykke for dem. Så lenge det ikke er alment kjent at folk kan komme seg inn på routeren din er det ingen som bryr seg. Det er først når saken får den medieomtalen den nå har fått at Telenor ser at det lønner seg å gjøre noe med saken. Dette koster penger og det gjør Telenor forbanna og derfor anmelder de saken for å hindre at noe lignende skjer igjen...