View Single Post
Sitat av Nickodemus Vis innlegg
Hasj og thc er ikke til å spøke med. Jeg har selv vært innlagt på psykiatrisk med diagnose "grensepsykotisk" etter bruk av dette "harmløse" stoffet.

Nå skal det mer til enn et par jointer for at det skal ha slike alvorlige konsekvenser. Jeg røykte ca et hekto ganske sammenhengende i løpet av noen sommeruker i 2001. Som en skorstein, og kuttet deretter tvert av i Juli måned. Abstinensen medførte i sin tur en periode med søvnløshet som varte i 2 - 3 uker. I løpet av denne perioden ble min evne til å tenke rasjonelt gradvis svekket, og det som til å begynne med opplevdes som en tradisjonell, depressiv "nedtur" gled umerkelig over i en form for hyperaktiv galskap. Med en rasjonalitet som lå nede for telling, var det ikke grenser for hva jeg klarte å lure meg selv til å tro.

For å gjøre en lang historie kort, jeg ble i Juli/August 2001 innlagt på en psykiatrisk avdeling, mens jeg selv var mer eller mindre overbevist om at jeg var den nye Messias. Den 11 september, da to fly kræsjet inn i Twin Tower i New York, var jeg i ferd med å gjenvinne mine sanser - men denne hendelsen var faktisk et kjærkomment påskudd til å utsette å ta stilling til om det var jeg eller resten av verden som var riv ruskende gal.

Vår hjerne er laget for å tåle mye, men den har sine begrensninger, stakkar. Et godt kjerringråd: ikke røyk cannabis som om det er tobakk. En slik form for avhengighet tilsier at det er på tide å ta et radikalt standpunkt. Kutt ut en gang for alle.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det et godt råd. Og det er selvfølgelig like lite lurt å røyke 100gram hasj på noen uker som det er å spise ti "harmløse" cheeseburgere for dagen. Eller å drikke 5 liter med "harmløs" brus for dagen. Osv..Alt med måte ellers blir alt farlig.
Sist endret av Don Veto; 18. oktober 2010 kl. 22:41.