View Single Post
Hei jeg er en gutt på 22 år som har røyket hasj/pot jevnlig i snart 3 år. De siste 5 mnd har jeg røyket mer eller mindre hver dag og jeg elsker det! Jeg er oppegående og jobber hver dag, prøver å være aktiv, spise sunt og trener så mye som mulig.

Igår fyrte jeg meg en halv joint med (bra)grønt ut av soverommet mitt som vanlig, ble høy og koste meg skikkelig med film osv osv. Etter en times tid i fjern tilstand begynte jeg å massere hodebunnen min, noe jeg pleier å gjøre ettersom at dette er svært behagelig når man er fjern. Jeg gjorde dette en stund, men PLUTSELIG var det som om jeg "trykket" på noe feil, og jeg kjente en ubeskriveliv følelse som gikk gjennom hjernen min. Med et følte jeg en sinnsyk smerte og jeg kan huske at jeg måtte holde meg for ørene å klemme til for å redusere smerten. Det neste jeg merket var at kroppen min "låste" seg og all bevegelse gjorde veldig vondt. Jeg la meg ned i sengen for å roe meg ned, men jeg har aldri opplevd noe lignende og ble svært redd av dette. Jeg tenkte at nå hadde det virkelig skjedd noe galt i hodet mitt som kanskje kunne gi varige skader, jeg tenkte at jeg kunne slutte å puste, eller at hjerte mitt kunne klikke. Klarte ikke røre på armene mine og jeg mistet til tider følelsen hele overkroppen. Etterhvert begynte synet mitt å bli skurrete og jeg klarte ikke fokusere synet mitt på noe og da bestemte jeg meg for å vekke min far fordi jeg var såpass redd. I de 3 årene jeg har røyket har jeg holdt det skjult for faren min, ettersom han jobber i politiet og jeg visste at jeg kom til å sette han i en vanskelig situasjon, men på dette tidspunktet begynte jeg faktisk å frykte for mitt eget liv. Vi snakket sammen og det gikk bra, men etter en stund så begynte jeg å skjelve og hakke tenner, eller ukontrollerbare kramper. Pappa måtte holde meg nede i senga fordi jeg ristet så fælt at jeg nesten hoppet liggende i sengen. Dette pågikk i noen minutter helt til jeg merket at "det bare løsnet" i hjernen og med et stoppet spasmene. Da var jeg helt klar i hodet pratet normalt, sånn mentalt så fungerte alt som det skulle. Etter noen minutter så "låste" hjernen seg igjen, jeg klarte plutselig ikke å snakke og jeg begynte å skjelve igjen. Skjelvingen ble verre og verre, men etter noen minutter så skjedde det samme, jeg merket at det "løsnet" i hjernen og skjelvingen stoppet helt opp. Sånn fortsatte det i noen timer til jeg til slutt klarte å sovne.

Da jeg våknet opp dagen etter så følte jeg meg grei igjen, men merket både mentalt og fysisk at det som skjedde inatt ikke var helt bra. Jeg har som sagt røyket ganske hardt i 3 år og jeg vet hvordan det er å være super fjern, og har oppelevd å få en "bad trip" på weed hvor jeg har sagt ring ambulanse osv osv. Dette var ikke en slik hendelse, dette var noe annet. Kunne ha trodd at jeg hadde fått i meg noe annet, hvis jeg og kompisene mine ikke hadde røyket mye mer av den samme weeden noen dager før.


Noen som har en idé om hva som kan ha skjedd? De første gangene jeg røyket så opplevde jeg å bli paralysert i kroppen så det var ikke helt ukjent. Men har aldri hørt at man kan miste synet, og få seriøse kramper/spasmer i hele kroppen av hasj/weed samtidig som jeg egentlig var helt klar i hodet. (klarte tenkte, snakke, multiplisere og generelt tenke logisk) Hadde ingen kontroll på kroppen min.


Mvh gutt 22 år